Rabu, 18 November 2009

Aku...bukan aku!

salam dari gunung!


lama juga rasanya naluri ini meronta-ronta untuk mencoretkan sesuatu di sini tetapi apakan daya semakin kuat rasa ingin menulis sesuatu semakin berat pula dugaan yang mendatang.

benar rupa-rupanya ungkapan orang tua kita sekali air bah sekali pantai berubah... seperti apa yang aku rasai di sini.. sunyi dan sepi tanpa ombak dan api perjuangan. kembara perjuangan yang pernah dipacu dahulu dengan gear 5 kini semakin perlahan seolah-olah termasuk gear undur.

terasa benar bahawasanya suasana pasti akan mencorakan peribadi dan jatidiri kita. hidup disini memang benar tenang dan perlahan tetapi jauh dari aura perjuangan. maka semakin banyak pula virus-virus lagho yang semakin bersarang di dalam diri.

dapatku rasa yang diri ini semakin terpesona dengan kehidupan dunia dan kadar keegoan meningkat dengan ketara. diri ini begitu mudah melenting dan cepat marah. semuanya secara perlahan-lahan mendapat kerusi majoriti membentuk kerajaan di dalam hati.

justeru dimanakah harus ku hadapkan hati ini untuk mendapatkan ubatnya? bukan aku tak tahu jawapannya pada Rabbul Jalil tetapi di dalam keterangan cahaya kebenaran aku meraba kesamaran. oh Tuhan berikan aku kekuatan!